owcaasasyn portal

Temat: problem ze zdarciem starej farby
Witam

Problem jest następujący - próbuję odnowić schody drewniane. Rozumiem, że
przed pomalowaniem nową farbą powinienem zedrzeć starą farbę do zera,
prawda? Chodzi o to, aby widoczna była faktura drewna.

Próbowałem

a) Ręcznie papierem ściernym - najlepiej wychodzi ale to mi zajmie chyba ze
2 tyg (17 stopni)
b) Wiertarką z kółkiem do którego na rzep jest papier przyczepiony - nie ma
efektu w ogóle
c) Kupiłem za 40 zeta w castoramie szlifierkę taką która wibruje i na to
nałożyłem papier - tak samo nie ma efektu chociaż bardzo mocno przykładam

Narzędziami nie mam po prostu efektu chociaż mocno przyciskam tak jakby ta
powierzchnia się do tego nie nadawała (fragmenty stopni które są "na wprost"
mnie, takie cienkie, zrobiłem narzędziami bez problemu - na dużej gładkiej
powierzchni stopnia nie idzie :-(

Może ktoś miał podobny problem i coś doradzi, może chemicznie kupić preparat
do rozpuszczania starej farby?

pozdrowienia,

M.


Źródło: topranking.pl/1559/problem,ze,zdarciem,starej,farby.php


Temat: problem ze zdarciem starej farby


Byku wrote:
Witam

Problem jest następujący - próbuję odnowić schody drewniane. Rozumiem,
że przed pomalowaniem nową farbą powinienem zedrzeć starą farbę do zera,
prawda? Chodzi o to, aby widoczna była faktura drewna.


Aby widoczna byla faktura drewna hmm.. to moze opalania sprobuj ale
rowniez po tym bedziesz musial przeszlifowac wiec z ta faktura moze byc
roznie.. w zaleznosci od tego jak gleboka jest.

Szukaj czegos takiego:

http://www.itslondon.co.uk/p2_PT_Power+Tools_HEATGUNS_Heat+Guns.htm

er


Źródło: topranking.pl/1559/problem,ze,zdarciem,starej,farby.php


Temat: cyklinowanie schodow

Uzytkownik "Dandi" <krepianka_WYCINANKASPAM@neostrada.plnapisal w
wiadomosci


Witajcie,

planuje za jakis czas cyklinowanie starych debowych schodow. prosze
powiedzcie mi, czy mozna to robic we wlasnym zakresie? panowie, ktorzy
mi cyklinowali podlogi, mocno cmokoali i powiedzili tylko ze to bedzie
drogo. ceny nie udalo sie wydusic, wiec wydedukowalem, ze ich maszyna
tego nie lyknie. dechy sa gladkie, zdrowe. jaka cena jest waszym
zdaniem przyzwoita?


    A moze warto byloby te schody rozebrac, odnowic, zakonserwowac i zlozyc
z powrotem ? Jesli to realne, to wyjdzie taniej niz cyklinowanie.


Źródło: topranking.pl/1559/cyklinowanie,schodow.php


Temat: schody z lastryko - pomysły na odnowienie
schody z lastryko - pomysły na odnowienie
Mam stare schody z lastryko. Wyglądają dość nieciekawie, szare i brudne. Czy
macie jakieś pomysły na odnowienie ich? Może wystarczy tylko wyczyścić, ale
jak sie do tego zabrać, bo szorowanie druciakiem nic nie pomaga.
z góry dzięki za sugestie
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,25,78304262,78304262,schody_z_lastryko_pomysly_na_odnowienie.html


Temat: Chicco Pick Up Top Air ???
Mysia, dzwoniłam już do serwisu, wiem, że mogą mi tam wózeczek odnowić. Ale
poinformowali, że gabek przy raczkach nie wymienia się! Wiem, że Ty
wymieniałaś, więc już nie wiem jak to jest? Wymienialiście sami? Czy w
serwisie? Tylko te gąbki? Czy całą raczkę? Napisz mi jeszcze prosze jedną
rzecz. W moim starym wózku rączka nie jest łamana, tu jest, i przy zjeżdzaniu
ze schodów (tylnymi kołami) troszkę się rusza. Tak jest? Czy raczka jest juz
rozregulowana? Zdążyłam się zorientować, że części do wózka nie sa już tak
drogie, np. podnóżek kosztuje 30 zł. Nasz tez jest w dobrym stanie, ale
poprzednie dziecko trochę go porysowało bucikami. Chyba po prostu nakleję tam
jakąś naklejkę. Pozdrawiam Noworocznie i dziękuję za porady.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,9875658,9875658,Chicco_Pick_Up_Top_Air_.html


Temat: Jak odnowić parkiet?
Jak odnowić parkiet?
Parkiet jest w bardzo dobrym stanie, dąb, tyle że pomalowany bardzo
błyszczącym lakierem... Planuję go wycyklinować - i co dalej? Nie chcę
lakieru, myślałam o olejowaniu/woskowaniu, ale nie mam zielonego pojęcia jak
się to robi, czym i która metoda daje jakie efekty. Help!!! Czy można to
zrobić samemu (no, oprócz cyklinowania)?
A może są jakieś mniej pylące metody?
Owieczka Hesia opisywała tu renowację kredensu - "wyżeranie" starego lakieru
jakąś diabelską miksturą - czy można to zastosować na poręcz przy schodach?
Jakoś wydaje mi się, że da to lepszy efekt niż skrobanie :)
Przepraszam za takie podstawowe pytania, ale Wy wszystko wiecie :)
Pozdrawiam!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,15858,10623834,10623834,Jak_odnowic_parkiet_.html


Temat: budynek 25
Witam !
Mieszkam w bloku 25 i chciałem zapytać Szanownych Sąsiadów o stan barierek
balkonowych po dwóch latach używania.Czy nie sądzicie że należąloby je
ponownie pomalować ponieważ wyraźnie rdzewieją a taki stan dało się załważyć
od 2004r.Wiem że bloki 29,31 i 33 - a ten jest w naszej Wspólnocie
Mieszkaniowej już wykonały piersze kroki w tej sprawie, Zadworze prosiło o
usunięcie wszystkich rzeczy z balkonów i miało odnawiać barierki.
Uważam, że teraz jest dobry moment gdyż większość z nas usunie stary kwiaty
a okres gwarancji biegnie i jak się nie mylę wynosi 3 lata od oddania budynku
do używania tj. IX/2003 r.
Informuję, również iż ponownie złożyliśmy pismo do Zadworza o wykonanie kraty
na schodach do piwnicy (piersze pismo w tej sprawie złożono jesienią 2004r -
podobno "zagineło") i mam nadzieję, że teraz z naszego funduszu remontowego
zostaną wykonany metalowe drzwi i krata do piwnicy.

Pozdrawiam Wszystkich i proszę o opinie mieszkańców bloku nr 25 !

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,25568,30302123,30302123,budynek_25.html


Temat: Co warto zwiedzić, zobaczyć w Bydgoszczy?
Dodam jeszcze
-spacer Gdańską (zwróć uwagę na odnowione kamienice)
-rejs tramwajem wodnym ze śluzowaniem
-Myślęcinek, zwłaszcza ogród botaniczny
-jeśli lubisz specery po parkach, to możesz pokazać Planty nad Kanałem, a
zwłaszcza okolice starych śluz
-park w Ostromecku oraz pałace (w weekendy 9-17 czynna jest kawiarenka w Pałacu)
przejazd mostem na Wiśle
-Spacer bulwarem Wyspy Młyńskiej- atrakcyjny będzie widok Młynówki w otoczeniu
parku i kamienic, choć ich stan pozostawia wiele do życzenia
-spacer aleją górską, skąd widać panoramę Bydgoszczy - najlepiej w Parku
Dąbrowskiego, zejście schodami przy Sądach

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,54,26153763,26153763,Co_warto_zwiedzic_zobaczyc_w_Bydgoszczy_.html


Temat: Dworzec PKP: niech się zapadnie pod ziemię
Nowy dworzec=makabra!!!
To co przezylismy, ciagnac nasze bagaze (w podrozy sentyemntalnej z USA) poprzez
nieoznaczone labirynty tego waszego nowego dworca nie da sie opisac!!! Tragedia
i makabra! Stary dworzec PKP i PKS wspominalismy z najwiekszym i nieutulonym
zalem! To co wybudowaliscie, a co nazywacie dworcem to byla chyba tylko
przykrywka do wydania pieniedzy i pobudowania handlowych stoisk, ktorymi
(WIERZCIE MI!!!) podrozny nie jest zainteresowany, bo podroz to nie spacer
krakowski w niedziele, ale ciezkie dzwiganie bagazy po schodach i pilnowanie
zegarka, aby sie nie spoznic na polaczenie. To byla makabra! To bylo wyciaganie
bagazy po schodach w gore, aby dowiedziec sie, ze to nie tu!!!, tylko trzeba
zejsc na dol i isc gdzies dalej. Nigdy wiecej!!! Stary dworzec to bylo wszystko
co Krakow potrzebowal. Nalezalo go tylko wysprzatac, wyszorowac i odnowic.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,410,83679081,83679081,Dworzec_PKP_niech_sie_zapadnie_pod_ziemie.html


Temat: rewitalizacja starówki
rewitalizacja starówki
co z rewitalizacja starego miasta, kiedy powstanie jakis projekt odbudowy
starowki, kiedy rozpoczna sie masowe odnowienia starej zabudowy, kiedy ruszy
przebudowa rynku, kiedy pojawia sie jakies fontanny( idealne miejsce- plac
farny, a wkolo kompozycje z kwiatow cos na wzor hiszpanskich schodow), kiedy
ktos opracuje cos co bedzie mialo rece i nogi, czas ucieka tak jak uciekaja
mlodzi ludzie, srodmiescie musi zostac uatrakcyjnione.......
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,69,41957733,41957733,rewitalizacja_starowki.html


Temat: Wory ze śmieciami na wspólnym korytarzu - grr!
lola211 napisała:

> Ja widze, ze sporo sie jednak zmienilo i ludzie dbaja o klatki
> schodowe.
> U nas jest swiezo wymalowane, odnowione schody, wisza kwiaty, na
> swieta ludzie dekoruja "obejscie".A przy tym raz na jakis czas mozna
> sie natknac na ESTETYCZNY worek ze smieciami.

Estetyczny worek ze śmieciami - ładny oksymoron

Coś z pewnością się zmieniło, nie sądzę, żeby to jednak były zmiany znaczące.
Dbałość o wspólną estetykę przestrzeni praktycznie nie istnieje, nie ma w naszym kraju dobrych wzorców.
Widać to nie tylko po korytarzach, gdzie ktoś wystawia worki na śmieci, stare meble, buty.
Widać po balkonach, oknach, elewacjach domów, każdy maluje na jaki kolor lubi, jakie okno mu się podoba to wstawia. Wolnoć Tomku...

Ostatnio odwiedzałam ekskluzywne osiedle domków jednorodzinnych
i znowu to samo.
Każdy dom inny, choc wiekszość stylizowana na polskie dworki, jeden zielony, inny żółty, kolejny morelowy budyń. Jedyne co je łączy to rachityczne kolumienki z przodu.
Każdy ma inny płot, dachówki oczywiście również w innych kolorach.
No, szlag by człowieka trafił.
Groch z kapustą. Zero spojrzenia na całość krajobrazu. Najważniejsze, że MI się podoba.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,567,91086090,91086090,Wory_ze_smieciami_na_wspolnym_korytarzu_grr_.html


Temat: Schody - dylemat


Mam stare schody sosnowe w dobrym stanie tzn.nie skrzypią i trzymają się
idealnie. Po zeszlifowaniu mają jednak sporo ubytków i nie są równe - tzn
troche wychodzone miejscami.
Chciałbym je czymś obłożyć i odnowić. Brat polecił mi abym obłozył je
parkietem na klej, są one w 2 miejscach zakręcane więc było by sporo
docinania.Czy to dobry pomysł?


jak chcesz je obkladac "czyms" to sobie odpusc. Schody wydeptane sa
wiec zadna okladzina nie bedzie dobrze przylegala i zawsze bedziesz
mial klopot. Stare dobre schody nalezy wyszlifowac i tak zostawic. To
ze sa juz troche wytarte dodaje im tylko uroku. Stara stolarska robota
dobrze odnowiona zawsze bedzie piekniejsza niz nowy swiezy wyrob. Po
co wymieniac cos co dobrze sluzy, dobrze wyglada i spelnia swe
funkcje? jak dobrze odnowisz stare schody, bez wstawiania w to
parkietow i innego badziewia to bedzie pewnie jeden z ladniejszych
elementow w domu.. Nie raz spotykalem sie z zachwytem ludzi nad
odnowionym starym meblem czy podloga gdzie wczesniej by nawet na to
nie spojrzeli bo przeciez nowe sa takie ladne w sklepie... a pozniej
nikt tych nowych nie widzi tylko wspomina ze taka stara szafe wydal
komus do spalenia albo zerwal piekna stara podloge sosnowa i polozyl
super hiper zajefajne panele, bo to moda taka... moda i bezguscie
raczej.  Fox-ie jesli te schody sa na prawde w dobrym stanie
technicznym to zrob wszystko by je zostawic, bo to rzecz pewnie
niepowtarzalna i na pewno piekna. Kazdy moze dzis sobie zamowic nowe
schody, nawe parkiety czy inne "najnowsze najlepsze" ale niewielu moze
miec w domu pieknie odrestaurowane stare schody !

pzdr
krzychut


Źródło: topranking.pl/1559/schody,dylemat.php